20 May 2011

Flyet aflyst igen i dag

tekst
Vort ekstra medlem i lejren, Flade Stanley, i selskab med Sarah.

Da der kun var et fly tilrådighed i dag, var det nødvendigt at beslutte om flyet skulle flyve til den amerikanske lejr, Summit, eller hertil. Efter en gennemgang af behov og hvor presset køreplanen er i begge lejre, besluttede vores repræsentant i Kangerlussuaq og hans Summit modpart at flyet til Summit skulle have forrang. Vi fik derfor ikke noget fly i dag; men det kommer i morgen ved middagstid. Vejret ser godt ud, så denne gang skal det nok gå. Vi skal sige farvel til nogle få af lejrbesætningen og til vort ekstra lejrmedlem (som ikke er på bemandingsplanen), Flade Stanley. Som del af et formidlingsprojekt for skoleelever i U.S.A.  har Flade Stanley rejst rundt i U.S.A. og nu til Indlandsisen i Grønland. Han har sendt en billeddagbog til børn i U.S.A.; men nu er hans ophold snart slut og han rejser i morgen hjem i en konvolut.

Hvad vi har lavet i dag:

1.  Genåbnede lagergaragen med sneblæser.
2.  Gravede rampe til slæden med drikkevandssne.
3.  Udførte flere forsøg med CFA systemet.
4.  Gravede sne op omkring kanterne på to teltbygninger.
5.  Lavede sikkerhedsgelænder omkring den store elevator.

Vejret: Overskyet med tynde skyer, om aftenen klart. Temperaturer -14 °C til -25 °C, 9-1 m/s vind fra SØ og NØ. Sigtbarhed til horisonten.

FL, J.P.Steffensen

← Forrige dagbogsblad   Næste dagbogsblad→